Dieta owsiankowa

26 mar

Dietę owsiankową pokochały coraz większej rzeszy kobiet na świecie. Niestety, jest monotonna i dość restrykcyjna, ale może dać spektakularne efekty.

Najnowsza metoda utraty wagi, opracowana w USA, opanowuje dziś świat.

images (5)

Główna wartość tej metody polega na tym, że jest ona całkowicie naturalna, bo opiera się na właściwościach ziarna i otrąb owsianych. A właściwości te są nie do przecenienia. W owsie jest spora dawka wartościowego białka i niezbędnych aminokwasów, z mikroelementów wymienić trzeba żelazo, magnez, mangan, cynk, wapń, potas oraz witaminy z grupy B, PP i E. Jeśli nie zniszczymy ich gotowaniem, wspomogą one nasze komórki mózgowe oraz zapobiegną zmęczeniu i rozdrażnieniu, poprawią pamięć i koncentrację.

Szczególnie cenne są otręby owsiane. To w nich znajduje się tak potrzebny organizmowi błonnik, który skutecznie zmniejsza uczucie głodu, wypełniając żołądek, a jednocześnie dostarcza przeciwutleniaczy, które spowalniają procesy starzenia się i pomagają w zachowaniu atrakcyjnego wyglądu. To składniki zawarte w otrębach usuwają złogi tłuszczowe z naczyń krwionośnych oraz znacząco redukują poziom złego cholesterolu i usprawniają pracę jelit.

images (6)

Proponowana przez dietetyków metoda obejmuje trzy fazy:

 

- pierwsza faza trwa 7 dni; w tym czasie spożywamy tylko 3-4 razy dziennie owsiankę z naturalnych płatków na chudym mleku lub jogurcie naturalnym; nie można stosować płatków instant czy musli; dziennie dostarczamy 900-1200 kalorii;

- faza druga trwa 30 dni, możemy jeść produkty z diety normalnej, ale wciąż obowiązkowo 3 razy dziennie przygotowujemy owsiankę; na przekąskę mogą być owoce lub warzywa (ok. 100 g), na obiad zaś ryba lub pierś z kurczaka; łącznie do 1300 kalorii dziennie;

- faza trzecia to powrót do racjonalnej diety, z zastrzeżeniem, że jeden posiłek zastępujemy owsianką, a dodatkowo sięgamy po jedną przekąskę owsianą. W tej fazie pamiętajmy o konieczności ruchu na świeżym powietrzu, a w trakcie całego cyklu należy pić dużo płynów i zdecydowanie unikać napojów gazowanych alkoholu, słodkiej kawy.

images (7)

DIETA 1-3 dniowa
Żeby przekonać się, że ten szablon naprawdę działa, warto zacząć od jednego dnia „owsiankowego”. Najlepszy będzie dzień wolny od pracy. Rano przygotujmy sobie całodzienną porcję owsianki, zalewając 6-7 dużych łyżek płatków chudym mlekiem.

Danie dzielimy na 5-6 porcji, z których pierwszą spożywamy ok. godz. 8, a następne co 2-3 godziny. Dla wzbogacenia naszej porcji możemy dodać łyżkę, dwie otrąb owsianych. Błonnik w nich zawarty napęcznieje, a potem na długo wypełni żołądek, tłumiąc uczucie głodu. Danie można podgrzewać w mikrofalówce, a jedząc przeżuwać długo i starannie.

Oto przykładowe menu na jeden dzień z fazy drugiej diety owsianej:

•    śniadanie – pół miski owsianki z jogurtem naturalnym, łyżka rodzynek;

•    przekąska – pół miseczki jagód, jabłek, bananów czy pomarańczy (do wyboru);

•    obiad – 100 g ryby lub piersi kurczaka, miska zielonej sałaty z jogurtem naturalnym, pół miski owsianki;

•    przekąska – pół miseczki świeżych warzyw, np. marchew, seler, papryka, szpinak;

•    kolacja – pół miski owsianki, ugotowana fasolka szparagowa.

 

pobrane10

Dieta owsiankowa tydzień po tygodniu. Fazy diety owsiankowej

 

Dieta owsiankowa (zwana też dietą owsianą) jest dość radykalna i monotonna. Może powodować niedobory witamin, minerałów, wzdęcia i bóle brzucha. Z tego powodu dieta owsiankowa zalecana jest tylko osobom dorosłym i całkowicie zdrowym. Zaletą tej diety jest utrata nawet 2 kg tygodniowo.

 

Dieta owsiankowa występuje w kilku odmianach: dieta owsiankowa jednodniowa, dieta owsiankowa tygodniowa oraz dieta owsiankowa długoterminowa.

images (8)

Dieta owsiankowa długoterminowa

 

Dieta owsiankowa długoterminowa polega na zmianie jadłospisu na dwa miesiące. Oczyszcza organizm i gwarantuje ubytek kilogramów. W trakcie diety owsiankowej należy całkowicie odstawić produkty tłuste, wysoko przetworzone, alkohol, soki, słone przekąski i fast-foody oraz napoje gazowane i napoje słodzone.

 

W diecie owsiankowej długoterminowej możemy wyróżnić trzy zasadnicze fazy. Pierwsza z nich ma na celu radykalną zmianę sposobu odżywiania, która zmusza organizm do oczyszczenia się i zrzucenia pierwszych zbędnych kilogramów. Druga faza to moment stabilizacji i dodania do jadłospisu owoców i warzyw. Trzecia faza potrzebna jest na czas pomiędzy dietą a powrotem do normalnego sposoby odżywiania.

 

Pierwsza faza diety owsiankowej

 

Pierwsza faza diety owsiankowej powinna trwać tydzień.

 

Dieta owsiankowa – jadłospis:

 

3-4 razy dziennie należy jeść wyłącznie płatki owsiane z chudym mlekiem krowim lub sojowym albo jogurtem naturalnym.

Płatki można przyprawić słodzikiem lub ziołami do smaku.

Płatki owsiane powinny być zwykłe (nie błyskawiczne lub mielone).

Druga faza diety owsiankowej

 

Druga faza diety owsiankowej trwa miesiąc. W tym czasie oprócz owsianki 3-4 razy dziennie należy włączyć do codziennego menu warzywa i owoce. Na obiad można dodatkowo zjeść rybę, grillowaną pierś z kurczaka lub inny lekkostarawny posiłek.

 

Przepisy na smaczną i zdrową owsiankę:

Owsianka z orzechami

 

Owsianka z suszonymi owocami

 

 

Trzecia faza diety owsiankowej

 

Trzecia faza diety owsiankowej trwa dwa tygodnie. To czas poświęcony na zakończenie diety i ponowne włączenie do jadłospisu większej ilości produktów. Raz dziennie należy nadal jeść owsiankę w ulubionej wersji. Pozostałe potrawy mogą być już urozmaicone, pod warunkiem, że są lekkostrawne. Po zakończeniu diety owsiankowej zaleca się ogranicznie na stałe białego pieczywa, nie pełnoziarnistego makaronu, słodyczy, słonych przekąsek, fast foodów, słodzonych soków, gazowanych napoi słodzonych, alkoholu.

images (9)

zalety

 

  • wysoka zawartość błonnika, która zapobiega uczuciu głodu i oczyszcza organizm.
  • nie powinnaś być głodna
  • prosta, nie wymaga skomplikowanych łączeń składników
  • pomaga schudnąć nawet 2 kg na tydzień
  • Ziarno owsa zawiera aminokwasy, nienasycone kwasy tłuszczowe, lekkostrawne białko, witaminy B6, PP i E, potas, selen, magnez, wapń i jod.

 

wady

 

  • może powodować niedobory witamin i minerałów.
  • monotonna, którą nie każdy będzie tolerował
  • może też działać na organizm wyczerpująco
  • płatki owsiane są kwasotwórcze, ich codzienne jedzenie może powodować wzdęcia i bóle brzucha

images (10)

About these ads

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

WordPress.com Logo

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Twitter picture

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Coffee Break For Kate

O jedzeniu, spalaniu kalorii oraz pielęgnacji oczami Kawomaniaczki i jej chłopaka

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

Follow

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

%d bloggers like this: